czwartek, 28 listopada 2013

TAG: Kierowcą być...

Witajcie :)

Ostatnio na blogu Kamczyka zobaczyłam TAG: Kierowcą być, który mi się spodobał i postanowiłam również zrobić go u siebie :)


1. Za którym razem zdałaś/eś prawo jazdy?

Za drugim. Podobno za drugim zdają najlepsi :D heh, tak to sobie tłumaczę :P
Za pierwszym razem miałam mało sympatycznego egzaminatora, starałam się podejść na luzie, żartowałam... a on mnie szybko gasił. No nic, więc rozluźnianie atmosfery odpuściłam. Oblał mnie za wymuszenie pierwszeństwa. Bywa...
Wróciłam do domu załamana i przerażona. Zaczęłam czytać o łódzkich egzaminatorach w internecie. Trafiłam na artykuł, gdzie byli wymienieni egzaminatorzy z najgorszą zdawalnością. Jak wsiadłam do samochodu podczas drugiego egzaminu i facet mi się przedstawił, to dobrze że siedziałam, bo nogi by się pode mną ugięły. Nie wiedziałam czy mam się śmiać czy płakać. Był to drugi pod względem najgorszej zdawalności egzaminator. Na szczęście byłam w tych 10% ludzi, którzy zdali u niego:)

2. Ile lat masz już prawo jazdy?

Dokładnie 4,5 roku :)

3.  Jakie kategorie prawa jazdy posiadasz?

Na razie tylko kat. B, natomiast za rok będę się przymierzać do zrobienia prawka na kat. A :)

4. Jakim samochodem odbyłaś/eś swoją pierwszą samodzielną jazdę?

Opel Corsa C

5. Za co dastałeś/aś pierwszy mandat?

Ćśśś... jeszcze nie dostałam żadnego mandatu (odpukać!)

6. Twój ulubiony zapach do samochodu.

Nie mam żadnych zapachów w samochodzie. Jakoś mi to nie jest do szczęścia potrzebne.

7. Jaki rodzaj muzyki słuchasz jeżdżąc autem? 

Hmm.. lubię żywą muzykę. Słucham głównie Eski albo Rmf Fm ;) Co mnie strasznie wkurza to to, że w nocy zawsze puszczają smęty! Kurde no! Przecież chyba chodzi o to, żeby ożywić kierowcę a nie go ululać do snu... no bo kto słucha radia? W nocy... 95% to kierowcy albo ludzie w pracy.

8. Co jest dla ciebie "Must Have" w twoim aucie?

Radio! Bez muzyki nie jadę ;) Dodatkowo lubię mieć jakieś cukierki, tic tac'i lub inne takie to "ciućkania" :)

9. Jak często sprzątasz swoje auto?

Nie za często :P Jak jest ładna pogoda i auto wymaga posprzątania. Zimą... raczej nie sprzątam :P Ale staram się mieć względny porządek :)

10. Jaka była twoja najdalsza podróż samochodem jako kierowca?

Najdalsza... hmm.. jakieś 250km.
Pamiętam, że jak miałam prawko 3 tygodnie to tata wsadził mnie za kierownicę i pojechaliśmy do jego rodzinnej miejscowości i tego samego dnia też wracaliśmy, czyli zrobiłam jakieś 500km. Wtedy kilka razy serce stanęło mi w gardle, ale od tamtej pory nie boję się jeździć. A wcześniej nawet 10km do sklepu to była wielka wyprawa :D Także jestem tacie wdzięczna, że wrzucił mnie tak szybko na głęboką wodę :)

11. Czy zdarzyło ci się kiedyś złapać gumę i zmieniać przebitą oponę?

Haha, na szczęście nigdy! Szczerze przyznaję, że nie potrafię zmienić koła! Uważam też, że na kursie powinni tego uczyć, a także powinno to być na egzaminie!

12. Mapa papierowa czy nawigacja?

Jeśli już gdzieś błądzę to nawigacja :)

13. Czy lubisz podróżować jako pasażer?

Lubię :) Ale tylko wtedy kiedy czuję się bezpiecznie i ufam osobie, która prowadzi.

14. Preferujesz spokojna czy szybką jazdę autem?

Przyznam szczerzę, że jeżdżę szybko. Nienawidzę jak jakaś dupa się wlecze przede mną i to jeszcze lewym pasem! Jeżdżę szybko i dynamicznie ale bezpiecznie. Myślę na drodze o wszystkich i za wszystkich!

15. Czy zawsze zwracasz uwagę na znaki?

Ekhm.. nie. Często jeżdżę na pamięć. Natomiast jeśli jest zmiana organizacji ruchu lub wjeżdżam w nieznany mi rejon to patrzę na znaki bardzo uważnie.

16. Co najbardziej denerwuje cię u innych kierowców?

Przede wszystkim brak wyobraźni. A także to, że myślą tylko o sobie i wydaje im się, że są na drodze sami (prosty przykład: czerwone światło, szeroki pas, zielona strzałka w prawo. Czy tak trudno przesunąć się jak najbliżej lewej krawędzi, aby umożliwić kierowcy z tyłu skręcenie w prawo? Ano dla niektórych trudno!) Apel do kierowców! Ułatwiajmy sobie życie i myślmy o innych!!!

17.  Jaką porą roku najbardziej lubisz jeździć autem i dlaczego?

Pora roku nie robi mi żadnej różnicy. Natomiast jeśli mam wybierać to ciepłe pory roku, ruch na drogach  jest wtedy płynniejszy.

18. Jazda w dzień czy w nocy?

W nocy, bo nie stoję w korku i na światłach:) Trasę, którą w ciągu dnia pokonuje w godzinę.. nocą 20min :)

19. W czasie upału otwarta szyba czy klimatyzacja?

Gdybym miała wybór to klimatyzacja! :) Natomiast moja "szczała" klimy nie posiada, więc pozostaje mi otwarta szyba ;(

20. Jaki jest twój wymarzony samochód?

Ojeeejkuuu... moim marzeniem jest BMW X6. Miłość od pierwszego wejrzenia!!! Ale podoba mi się też Mazda 3, Audi A7, volkswagen scirocco i wiele wiele innych! :D

I to tyle! Jeśli przypadł Wam ten tag do gustu to zachęcam do odpowiedzenia na te kilka pytań! :) 

Buziaki! :) 

9 komentarzy:

  1. tag nie dla mnie, bo kierowcą nie jestem i pewnie nigdy nie zostanę, bo się do tego nie nadaję ;p Uważam, że więcej ludzi powinno być świadomych swoich umiejętności i nie pchać się tam, gdzie nie trzeba, bo potem na ulicach mamy takie zawalidrogi... Dobrze, że nigdy nie dostałaś mandatu i ogarniasz jazdę :) Oby więcej takich myślących ludzi

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę się spodziewać dzisiaj potwierdzenia nadania? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dla mnie na szczęście też jeszcze nie, ale mama mi posłużyła za testerkę ;p
    ok, to czekam cierpliwie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też kierowcą nie jestem :)
    Chociaż tak myślę,że w przyszłości niewiem czy będzie mi potrzebne.Zależy tez jak daleko będę miała do pracy,ale w lato będę chodzić pieszo albo jeździć na rowerze,a w zimie...?! Nie wiem,pomyślę później :) heh
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł z tym tagiem,odpowiedziałam sobie na te pytania i chyba nie jest u mnie tak najgorzej:)Pozdrówki

    OdpowiedzUsuń
  6. ja niestety jestem antykierowcą, nie umiem, nie chcę, nie potrafię, za to mogę się zwać mistrzem kierownicy...rowerowej:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy ten tag :) Ja zdałam za pierwszym razem, ale to był fuks, łatwa trasa i przyjemny egzaminator ;) Prawko niedługo będę mieć już 3 lata, ale z początku bardzo bałam się jeździć, teraz już wsiadam na luzie i jadę :P Często brat na mnie wymuszał, żebym go gdzieś jego samochodem podwiozła, a że miał swoje, służbowe, potem zmienił auto, więc też doświadczenie w różnych samochodach zbierałam :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz :) Jest mi niezmiernie miło :)
Jednak pamiętaj! To NIE jest miejsce na Twoja reklamę! Wystarczy, że zostawisz komentarz i trafię do Ciebie bez problemu :)

Na wszelkie pytania odpowiadam tutaj, pod postem.
Pozdrawiam :)

*Moderacja komentarzy włączona dla postów starszych niż 4 dni.